• Unpredictable Times
  • All Access Pass
  • Oplossingen
    • Leiderschap
      • Multipliers
      • De 4 essentiële rollen van leiderschap
      • De 6 cruciale vaardigheden voor het leiden van een team
      • De 7 eigenschappen van effectief leiderschap
      • De 7 eigenschappen voor managers
      • De 7 eigenschappen – Leider implementatie
      • Ontdek WAAROM – De innovatie wetten
      • Onbewuste bias
    • Strategie uitvoering
      • De 4 disciplines van uitvoering
      • De 4 disciplines van uitvoering: Operating system (4DX OS)
    • Productiviteit
      • De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit
      • Projectmanagement voor de informele projectmanager
      • Presentation advantage
    • Vertrouwen
      • Leiden met de snelheid van vertrouwen
      • De snelheid van vertrouwen – Basisprincipes
      • Slim vertrouwen
    • Actuele issues live – online serie
    • Jhana
    • Customer loyalty
      • Leading customer loyalty
      • Winning customer loyalty: The 7 habits of outstanding customer service
    • Sales performance
      • Helping clients succeed: Filling your pipeline
      • Helping clients succeed: Qualifying opportunities
      • Helping clients succeed: Closing the sale
  • Samenwerken met Ons
    • Maatwerk training en coaching
    • All Access Pass
    • Client-facilitator certificering
    • Online leren – LiveClicks
  • Tools
    • Resources
    • Inspiratie
    • Casestudies
    • Mission statement builder
    • 360-graden beoordeling
    • FranklinCovey boeken
    • Portal 2.0 Client Administrators
  • Workshops
  • Webcasts
  • Contact
  • Engels
FranklinCoveyFranklinCovey
FranklinCoveyFranklinCovey
  • Unpredictable Times
  • All Access Pass
  • Oplossingen
    • Leiderschap
      • Multipliers
      • De 4 essentiële rollen van leiderschap
      • De 6 cruciale vaardigheden voor het leiden van een team
      • De 7 eigenschappen van effectief leiderschap
      • De 7 eigenschappen voor managers
      • De 7 eigenschappen – Leider implementatie
      • Ontdek WAAROM – De innovatie wetten
      • Onbewuste bias
    • Strategie uitvoering
      • De 4 disciplines van uitvoering
      • De 4 disciplines van uitvoering: Operating system (4DX OS)
    • Productiviteit
      • De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit
      • Projectmanagement voor de informele projectmanager
      • Presentation advantage
    • Vertrouwen
      • Leiden met de snelheid van vertrouwen
      • De snelheid van vertrouwen – Basisprincipes
      • Slim vertrouwen
    • Actuele issues live – online serie
    • Jhana
    • Customer loyalty
      • Leading customer loyalty
      • Winning customer loyalty: The 7 habits of outstanding customer service
    • Sales performance
      • Helping clients succeed: Filling your pipeline
      • Helping clients succeed: Qualifying opportunities
      • Helping clients succeed: Closing the sale
  • Samenwerken met Ons
    • Maatwerk training en coaching
    • All Access Pass
    • Client-facilitator certificering
    • Online leren – LiveClicks
  • Tools
    • Resources
    • Inspiratie
    • Casestudies
    • Mission statement builder
    • 360-graden beoordeling
    • FranklinCovey boeken
    • Portal 2.0 Client Administrators
  • Workshops
  • Webcasts
  • Contact
  • Engels

ALGEMENE VOORWAARDEN FRANKLINCOVEY (F&E bvba) BIJ DE UITVOERING VAN OPDRACHTEN OP MAAT

Artikel 1: Toepassingsgebied
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten voor het uitvoeren van maatwerkopdrachten, met uitzondering van de algemene voorwaarden van opdrachtgever.

1.2 Door het verstrekken van een opdracht aanvaardt de opdrachtgever deze algemene voorwaarden

Artikel 2: Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
a. Opdrachtnemer: De FranklinCovey (F&E bvba) organisatie, die deze voorwaarden hanteert.

b. Opdrachtgever: De tegenpartij van de opdrachtnemer.

c. Maatwerkopdracht: Een op verzoek van de opdrachtgever door de opdrachtnemer ontworpen opdracht in onderling overleg met de opdrachtgever.

d. Werk: Het totaal van de tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever overeengekomen werkzaamheden en de daarbij door de opdrachtnemer geleverde materialen.

Artikel 3: Aanbiedingen
3.1 Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij de opdrachtnemer dit uitdrukkelijk anders heeft vermeld. Alle aanbiedingen zijn gebaseerd op de door de opdrachtgever verstrekte gegevens die bij de intake/voorbereidende gesprekken gegeven werden en welke door de opdrachtnemer als juist worden beschouwd.

3.2 Het aanbod omvat een gedetailleerde omschrijving van de te verrichten werkzaamheden en de te leveren materialen.

3.3 Het aanbod vermeldt het tijdstip waarop met het werk kan worden gestart en bevat een aanduiding van de duur van het werk, geeft inzicht in de prijs en in de prijsvormingsmethode die gebruikt zal worden en vermeldt eveneens de betalingswijze.

Artikel 4: Prijsopgave
4.1 Alle door de opdrachtnemer opgegeven prijzen zijn exclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Artikel 5: Het tot stand komen van de overeenkomst
5.1 Een overeenkomst komt tot stand door het aanvaarden van de opdracht. Deze aanvaarding blijkt uit de schriftelijke bevestiging door de opdrachtnemer en de ondertekening door de opdrachtgever van het aanbod, dan wel doordat de opdrachtnemer een begin van uitvoering heeft gegeven aan de overeenkomst.

Artikel 6: Uitvoering van de opdracht
6.1 Indien de opdrachtnemer de overeenkomst niet kan nakomen vanwege omstandigheden die hem bij het tot stand komen van de overeenkomst niet bekend waren, heeft de opdrachtnemer het recht de overeenkomst zodanig te wijzigen zodat de uitvoering mogelijk wordt.

6.2 De opdrachtnemer heeft het recht de nakoming van zijn verplichtingen op te schorten indien hij ingevolge van veranderingen in de omstandigheden, die ten tijde van het sluiten van de overeenkomst redelijkerwijs niet te verwachten waren en buiten zijn invloedssfeer lagen, tijdelijk verhinderd is om zijn verplichtingen na te komen.

6.3 Indien de opdrachtnemer gebrekkig gepresteerd heeft, zal dat niet tot een restitutie van de overeengekomen prijs leiden, maar zal de opdrachtnemer of de onderaannemer de opdracht opnieuw uitvoeren. De opdrachtnemer zal in dat geval alleen de accommodatiekosten en eventueel nieuwe materiaalkosten opnieuw in rekening brengen.

6.4 Mocht een hernieuwde uitvoering van de opdracht niet mogelijk zijn of werd deze opnieuw gebrekkig uitgevoerd, dan is de eventuele aansprakelijkheid van de opdrachtnemer uitdrukkelijk beperkt tot een bedrag gelijk aan wat de opdrachtnemer aan de opdrachtgever uit hoofde van die overeenkomst in rekening heeft gebracht, althans had kunnen brengen. Iedere verdere aansprakelijkheid is, voor zover zich hiertegen geen regels van dwingend recht verzetten, daarom uitdrukkelijk uitgesloten.

6.5 De opdrachtnemer sluit iedere vorm van aansprakelijkheid uit voor schade die voortvloeit uit of verband houdt met enig onrechtmatig handelen, nalaten of een tekortkoming in de nakoming van een verbintenis door een ondergeschikte of zelfstandige hulppersoon, die door de opdrachtnemer bij de uitvoering van de door de opdrachtgever opgedragen werkzaamheden wordt ingeschakeld, voor zover zich hiertegen geen regels van dwingend recht verzetten.

Artikel 7: Annulering en opschorting
7.1 De opdrachtgever kan een opdracht annuleren.

7.1.1 Indien de annulering meer dan 30 kalenderdagen vóór de overeengekomen datum van uitvoering van de opdracht plaatsvindt, is de opdrachtgever geen kosten verschuldigd.

7.1.2 Indien de annulering 16 tot 30 kalenderdagen vóór de overeengekomen datum van uitvoering van de opdracht plaatsvindt, is de opdrachtgever 50% van de consultant- / trainersvergoeding verschuldigd. 7.1.3 Indien de annulering 8 tot 15 kalenderdagen vóór de overeengekomen datum van uitvoering van de opdracht plaatsvindt, is de opdrachtgever 75% van de consultant- / trainersvergoeding verschuldigd.

7.1.3 Indien de annulering 7 of minder kalenderdagen vóór de overeengekomen datum van uitvoering van de opdracht plaatsvindt, is de opdrachtgever 100% van de consultant- / trainersvergoeding verschuldigd.

7.1.4 Wanneer er sprake is van op maat gemaakte materialen, die niet gebruikt kunnen worden voor een andere klant, is de opdrachtgever bij annulering van de opdracht 100% van de hiermee gepaard gaande kosten verschuldigd.

7.2 Annulering van een opdracht dient schriftelijk te geschieden.

7.3 De opdrachtgever kan de opdracht opschorten/verschuiven.

7.3.1 Indien het opschorten/verschuiven meer dan 30 kalenderdagen vóór de overeengekomen datum van uitvoering van de opdracht plaatsvindt, is de opdrachtgever geen kosten verschuldigd.

7.3.2. Indien het opschorten/verschuiven 16 tot 30 kalenderdagen vóór de overeengekomen datum van uitvoering van de opdracht plaatsvindt, is de opdrachtgever 25% van de consultant- / trainersvergoeding verschuldigd.

7.3.3 Indien het opschorten/verschuiven 8 tot 15 kalenderdagen vóór de overeengekomen datum van uitvoering van de opdracht plaatsvindt, is de opdrachtgever 50% van de consultant- / trainersvergoeding verschuldigd.

7.3.4 Indien het opschorten/verschuiven 7 of minder kalenderdagen vóór de overeengekomen datum van uitvoering van de opdracht plaatsvindt, is de opdrachtgever 75% van de consultant- / trainersvergoeding verschuldigd.

7.4 Voor de onderdelen van de opdrachten die betrekking hebben op de locatie zoals zaalhuur, hotelkamers en catering, gelden de annuleringsvoorwaarden van de desbetreffende locatie.

Artikel 8: Inzetten van derden
8.1 Het betrekken of inzetten van derden door de opdrachtnemer bij de uitvoering van een opdracht, geschiedt uitsluitend na overleg en met toestemming van de opdrachtgever.

Artikel 9: Betaling
9.1 De opdrachtgever dient de facturen van de opdrachtnemer binnen 30 dagen na factuurdatum te voldoen. Op een door F&E bvba aan te geven wijze valuta waarin is gefactureerd. De termijn van 30 dagen is een fatale termijn. Bij niet tijdige betaling is de wederpartij derhalve in gebreke gesteld.

9.2 Bij overschrijding van de betalingstermijn is de opdrachtgever in verzuim. Met ingang van de datum waarop het verzuim is ingetreden, is de opdrachtgever over het openstaande bedrag een contractuele rente ad 1% per maand verschuldigd. Een gedeelte van een maand wordt als een volledige maand gerekend.

9.3 Is de opdrachtgever in verzuim, dan behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor om de deelnemers van de opdrachtgever voor vervolgopdrachten uit te sluiten.

9.4 Indien de opdrachtgever met betaling dan wel met de nakoming van enige andere verplichting uit een overeenkomst in verzuim is, is de opdrachtnemer gerechtigd zonder gerechtelijke tussenkomst over te gaan tot gehele of gedeeltelijke ontbinding van die overeenkomst, en dit onverminderd het recht van de opdrachtnemer om schadevergoeding te vorderen.

9.5 Zowel de opdrachtnemer als de opdrachtgever is gerechtigd deze overeenkomst onmiddellijk te beëindigen indien de andere partij opschorting van betaling heeft aangevraagd of in staat van faillissement is verklaard, dan wel – in het geval dat de opdrachtgever een natuurlijk persoon is – onder curatele is gesteld of overlijdt.

9.6 Alle buitengerechtelijke incassokosten – met een minimum van 5% over het openstaande bedrag – komen volledig voor rekening van de opdrachtgever. Als zodanig worden mede in aanmerking genomen de kosten van advocaten, deurwaarders en incassobureaus, welke kosten worden vastgesteld in overeenstemming met de geldende c.q. gebruikelijke tarieven.

Artikel 10: Intellectuele eigendom
10.1 Het is de opdrachtgever verboden om zonder schriftelijke toestemming van de opdrachtnemer de door de opdrachtnemer verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, modellen, programmatuur, offertes en dergelijke (hierna: stukken) aan derden te vervreemden, te tonen of anderszins in gebruik te geven. Het is de opdrachtgever wel toegestaan deze stukken te vermenigvuldigen voor eigen gebruik voor zover de opdracht dat redelijkerwijs met zich meebrengt.

10.2 Tenzij anders is overeengekomen, blijven de auteursrechten evenals alle overige rechten van intellectuele eigendom op deze stukken bij de opdrachtnemer.

10.3 De opdrachtgever is ertoe verbonden om de stukken op eerste verzoek aan de opdrachtnemer te retourneren op straffe van een boete van € 450 per dag.

Artikel 11: Geheimhouding
11.1 Gegevens van de opdracht zullen door de opdrachtnemer, zonder toestemming van de opdrachtgever, niet ter kennis van derden worden gebracht.

Artikel 12: Toepasselijk recht en bevoegde rechter
12.1 Op alle aanbiedingen en overeenkomsten tot het uitvoeren van opdrachten is het Belgische recht van toepassing.

ALGEMENE VOORWAARDEN FRANKLINCOVEY (F&E bvba) BIJ DE UITVOERING VAN OPENBARE WORKSHOPS

Artikel 1: Toepassingsgebied
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten voor het uitvoeren van opdrachten van de opdrachtgever, met uitzondering van de algemene voorwaarden van de opdrachtgever.

1.2 Door het verstrekken van een opdracht, aanvaardt de opdrachtgever deze algemene voorwaarden.

Artikel 2: Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
a. Opdrachtnemer: De FranklinCovey organisatie, die deze voorwaarden hanteert.

b. Opdrachtgever: De tegenpartij van de opdrachtnemer.

c. FranklinCovey (F&E bvba) planning: Een jaarlijks door FranklinCovey (F&E bvba) uitgegeven en/of op de website gepubliceerde workshops.

d. FranklinCovey workshop: Een op de planning vermelde workshop.

e. Seminar: Een door opdrachtnemer jaarlijks door FranklinCovey (F&E bvba) uitgegeven en/of op de website gepubliceerde workshops trainingen. Een op verzoek van de opdrachtgever door de opdrachtnemer ontworpen opdracht in onderling overleg met de opdrachtgever.

f. Werk: Het totaal van de tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever overeengekomen werkzaamheden en de daarbij door de opdrachtnemer geleverde materialen.

Artikel 3: Inschrijvingen
3.1 Inschrijven voor een FranklinCovey-opdracht geschiedt door het inzenden van een door de opdrachtnemer verstrekt inschrijfformulier dan wel telefonisch door de opdrachtgever aan de binnendienst van FranklinCovey die deze opdracht vervolgens schriftelijk of per e-mail bevestigt.

Artikel 4: Aanbiedingen
4.1 Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij de opdrachtnemer dit uitdrukkelijk anders heeft vermeld. Alle aanbiedingen zijn gebaseerd op de door de opdrachtgever verstrekte gegevens die bij de inschrijving gegeven werden en welke door de opdrachtnemer als juist worden beschouwd.

Artikel 5: Het tot stand komen van de overeenkomst
5.1 Een overeenkomst komt tot stand door het aanvaarden van de opdracht. Deze aanvaarding blijkt uit de schriftelijke dan wel per e-mail verstuurde bevestiging door de opdrachtnemer van het aanbod, dan wel doordat de opdrachtnemer een begin van uitvoering heeft gegeven aan de overeenkomst.

Artikel 6: Prijsopgave
6.1 Alle door de opdrachtnemer opgegeven prijzen zijn exclusief btw. De op de FranklinCovey Kalender vermelde prijzen zijn per persoon.

Artikel 7: Uitvoering van de opdracht
7.1 Indien de opdrachtnemer de overeenkomst niet kan nakomen vanwege omstandigheden die hem bij het tot stand komen van de overeenkomst niet bekend waren, heeft de opdrachtnemer het recht de overeenkomst zodanig te wijzigen zodat de uitvoering ervan mogelijk wordt.

7.2 De opdrachtnemer heeft het recht de nakoming van zijn verplichtingen op te schorten indien hij ingevolge van veranderingen in de omstandigheden, die ten tijde van het sluiten van de overeenkomst redelijkerwijs niet te verwachten waren en buiten zijn invloedssfeer lagen, tijdelijk verhinderd is om zijn verplichtingen na te komen.

7.3 Indien de opdrachtnemer gebrekkig gepresteerd heeft, zal dat niet tot een restitutie van de overeengekomen prijs leiden, maar zal de opdrachtnemer of de opdracht opnieuw uitvoeren. De opdrachtnemer zal in dat geval alleen de accommodatiekosten en eventueel nieuwe materiaalkosten opnieuw in rekening brengen.

7.4 Mocht een hernieuwde uitvoering van de opdracht niet mogelijk zijn of werd deze opnieuw gebrekkig uitgevoerd, dan is de eventuele aansprakelijkheid van de opdrachtnemer uitdrukkelijk beperkt tot een bedrag gelijk aan wat de opdrachtnemer aan de opdrachtgever uit hoofde van die overeenkomst in rekening heeft gebracht, althans had kunnen brengen. Iedere verdere aansprakelijkheid is, voor zover zich hiertegen geen regels van dwingend recht verzetten, daarom uitdrukkelijk uitgesloten.

7.5 De opdrachtnemer sluit iedere vorm van aansprakelijkheid uit voor schade die voortvloeit uit of verband houdt met enig onrechtmatig handelen, nalaten of een tekortkoming in de nakoming van een verbintenis door een ondergeschikte of zelfstandige hulppersoon, die door de opdrachtnemer bij de uitvoering van de door de opdrachtgever opgedragen werkzaamheden wordt ingeschakeld, voor zover zich hiertegen geen regels van dwingend recht verzetten

Artikel 8: Annulering en wijziging
8.1 De opdrachtnemer heeft het recht een opdracht te annuleren indien het minimum aantal inschrijvingen vereist voor een goede uitvoering van de opdracht, welke ter beoordeling door de opdrachtgever, niet wordt behaald. Een dergelijke annulering leidt niet tot enige vorm van schadeplichtigheid van de opdrachtnemer.

8.2 De opdrachtgever kan een opdracht annuleren. Indien de annulering binnen 4 weken vóór de overeengekomen datum van uitvoering van de opdracht plaatsvindt, is de opdrachtgever 100% van de overeengekomen prijs verschuldigd.

8.3 Annulering van een opdracht dient schriftelijk of per e-mail aan info@franklincovey.be te geschieden.

8.4 In geval van verhindering van een deelnemer is de opdrachtgever gerechtigd een vervanger te sturen tot 2 weken voor aanvang van de training.

8.5 In geval van verhindering voor een Openbare Workshop is de opdrachtgever eenmalig gerechtigd om zich voor een volgende Openbare Workshop in te schrijven. Indien de melding van verhindering binnen 4 weken voor de overeengekomen datum van de Openbare Workshop plaatsvindt, is de opdrachtgever naast het overeengekomen trainingstarief een eenmalige vergoeding gelijk aan 15% van het trainingstarief aan de opdrachtnemer verschuldigd.

8.6 De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om ten aanzien van een Openbare Workshop, organisatorische en inhoudelijke wijzigingen aan te brengen.

Artikel 9: Inzetten van derden
9.1 Het betrekken of inzetten van derden door de opdrachtnemer bij de uitvoering van een opdracht, geschiedt uitsluitend na overleg en met toestemming van de opdrachtgever.

9.2 Hetgeen bepaald werd in lid 1 is niet van toepassing op seminars.

Artikel 10: Betaling
10.1 De opdrachtgever dient de facturen van de opdrachtnemer voor de aanvang van de workshop te hebben voldaan.

10.2 Bij overschrijding van de betalingstermijn is de opdrachtgever in verzuim. Met ingang van de datum waarop het verzuim is ingetreden, is de opdrachtgever over het openstaande bedrag een contractuele rente ad 1% per maand verschuldigd. Een gedeelte van een maand wordt als een volledige maand gerekend.

10.3 Is de opdrachtgever in verzuim, dan behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor om de deelnemers van de opdrachtgever voor vervolgopdrachten uit te sluiten.

10.4 Indien de opdrachtgever met betaling dan wel met de nakoming van enige andere verplichting uit een overeenkomst in verzuim is, is de opdrachtnemer gerechtigd zonder gerechtelijke tussenkomst over te gaan tot gehele of gedeeltelijke ontbinding van die overeenkomst, welke onverminderd het recht van de opdrachtnemer om schadevergoeding te vorderen.

10.5 Zowel de opdrachtnemer als de opdrachtgever is gerechtigd deze overeenkomst onmiddellijk te beëindigen indien de andere partij opschorting van betaling heeft aangevraagd of in staat van faillissement is verklaard, dan wel – in het geval dat de opdrachtgever een natuurlijk persoon is – onder curatele is gesteld of overlijdt.

10.6 Alle buitengerechtelijke incassokosten – met een minimum van 15% over het openstaande bedrag – komen volledig voor rekening van de opdrachtgever. Als zodanig worden mede in aanmerking genomen de kosten van advocaten, deurwaarders en incassobureaus, welke kosten worden vastgesteld in overeenstemming met de geldende c.q. gebruikelijke tarieven.

Artikel 11: Intellectuele eigendom
11.1 Het is de opdrachtgever verboden om zonder schriftelijke toestemming van de opdrachtnemer de door de opdrachtnemer verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, modellen, programmatuur, offertes en dergelijke (hierna: stukken) aan derden te vervreemden, te tonen of anderszins in gebruik te geven. Het is de opdrachtgever wel toegestaan deze stukken te vermenigvuldigen voor eigen gebruik voor zover de opdracht dat redelijkerwijs met zich meebrengt.

11.2 Tenzij anders is overeengekomen, blijven de auteursrechten evenals alle overige rechten van intellectuele eigendom op deze stukken bij de opdrachtnemer.

11.3 De opdrachtgever is ertoe verbonden om de stukken op eerste verzoek aan de opdrachtnemer te retourneren op straffe van een boete van € 460 per dag.

Artikel 12: Geheimhouding
12.1 Gegevens van de opdracht zullen door de opdrachtnemer zonder toestemming van de opdrachtgever niet ter kennis van derden worden gebracht.

Artikel 13: Toepasselijk recht en bevoegde rechter
13.1 Op alle aanbiedingen en overeenkomsten tot het uitvoeren van opdrachten is het Belgische recht van toepassing.

13.2 Geschillen voortkomend uit of verband houdende met een aanbieding aan of een overeenkomst met de opdrachtgever zullen worden beslecht door de rechter te Antwerpen.

Over ons

  • Wie we zijn
  • Wereldwijde locaties
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy policy
  • Contact

Kom meer te weten

  • Vacatures

Volg ons

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
FranklinCovey maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken om jou een optimale bezoekerservaring te bieden, om jou relevante advertenties aan te bieden en om jouw surfgedrag te meten. Met deze cookies kunnen FranklinCovey en met FranklinCovey samenwerkende derden jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten deze website volgen en informatie over jou verzamelen. Zodoende kunnen FranklinCovey en derde partijen advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via sociale media. Door op “Accepteren” te klikken ga je hiermee akkoord. Meer informatie over cookies en het gebruik van jouw gegevens vindt je terug in onze privacy policy.AccepterenWeigerenPrivacy policy