Helping clients succeed: Closing the sale
De kans
Creëer meer omzet door de mindsets en vaardigheden van 's werelds beste verkopers toe te passen.
Helping clients succeed: Closing the sale is ontworpen om salesmanagers en hun teams te helpen meer deals te sluiten door het toepassen van de mindsets en vaardigheden van topverkopers.
Uit onderzoek van CSO Insights blijkt dat slechts een op de zes salespresentaties meer dan 50/50 kans had om ook effectief in een sale omgezet te worden. Hoe komt dat?
Na meer dan tien jaar werken met salesprofessionals over de hele wereld, hebben we vastgesteld dat er twee veelvoorkomende fouten zijn die ervoor zorgen dat veel – ook ervaren – verkopers deals niet binnenhalen:
- Ze presenteren om te openen in plaats van te sluiten.
- Hun presentaties zijn informatie-rijk en besluit-arm. De presentaties eindigen met ‘Bedankt’, ‘We zullen er over nadenken’, ‘Kun je ons je PowerPoint-presentatie mailen?’. Er is geen besluitvorming.
"Nergens in het salesproces bepaalt een dialoog van twee minuten sneller of we onze relatie voortzetten of beëindigen dan tijdens de initiële interactie."
-RANDY ILLIG, CO-AUTEUR, LET'S GET REAL OR LET'S NOT PLAY
De oplossing
Ervaar de bewezen principes van Closing the sale.
Word expert in Closing the sale
Met de juiste vaardigheden demonstreer je effectief hoe jouw oplossing je klant helpt om te bereiken wat hij wilt en nodig heeft. In dit programma leer je hoe je meer consequent deals kunt winnen door de skillsets van toppresteerders toe te passen.
Toppresteerders onderscheiden zich door:
- Te verkopen met de bedoeling om win-win resultaten te bereiken.
- Gesprekken vakkundig voor te bereiden en de voorwaarden te creëren voor een goede besluitvorming tijdens elke klantbijeenkomst.
- Minder tijd besteden aan het praten met de klant en meer tijd aan het analyseren van de beslissingen die het beste aansluiten op de behoeften van de klant.
- Een eenvoudig, betrouwbaar proces volgen om te bepalen wanneer ze de deal willen sluiten.
Het resultaat
Beïnvloed beslissingen om win-win resultaten te bereiken.
Toppresteerders:
- Bouwen zorgvuldig elk klantcontact op om invloed te hebben op het beslissingsproces van de klant.
- Beginnen beslissingen te verkleinen die leiden tot de uiteindelijke zakelijke beslissing.
- Bepalen die ene beslissing die de klant moet nemen aan het einde van de vergadering.
- Zorgen ervoor dat de beslissing klantgericht is, uniek en dat ‘nee’ een acceptabel antwoord is.
- Demonstreren de vaardigheid om de belangrijkste overtuigingen van de klant tot hun tevredenheid te valideren.
- Ontwikkelen bewijzen die de End in Mind beslissing mogelijk maken.
- Zien bezwaren als een kans in plaats van een bedreiging.
- Hebben een voorspelbare, 3-voudige benadering om bezwaren te verhelpen.
- Ontwikkelen een plan voor het beïnvloeden van de voorwaarden voor goede besluitvorming bij elke klantenbijeenkomst.
- Focussen op het behalen van win-win resultaten.
- Bereiden een krachtige opening en afsluiting voor bij elke ontmoeting met de klant.
Beschikbaar in de All Access Pass
Vergroot je bereik, haal jouw bedrijfsdoelstellingen en beïnvloed prestaties op een duurzame manier met de All Access Pass.