Meer dan 70% van wat de klantbeleving fantastisch maakt, is de manier waarop medewerkers omgaan en communiceren met de klant. Goed gedrag ontstaat niet zonder inspiratie en verantwoordelijkheid, en dat vereist een bottom-up benadering — niet de hiërarchische top-down benadering die typisch is in de bedrijfscultuur. Als je medewerkers enthousiaste ambassadeurs van je organisatie zijn, zal dat gevoel ook gehoor vinden bij je klanten.
Leading customer loyalty
Betrek je team om het hart van elke klant te winnen.
De uitdaging
Zijn je klanten trouw aan jouw organisatie?
“Ga om met je medewerkers zoals jij wilt dat zij omgaan met jouw beste klanten.”
De oplossing
Medewerkersloyaliteit komt op de eerste plaats — daarna volgt de klantloyaliteit vanzelf.
Leading Customer Loyalty is een eendaagse werksessie voor managers om de principes en praktijk te leren die nodig is om de harten van medewerkers en van klanten te veroveren. Managers weten na de werksessie precies hoe ze empathie, verantwoordelijkheid en vrijgevigheid moeten overbrengen, leren en versterken. Na deze werksessie kunnen ze daar onmiddellijk met hun eigen team zelf mee aan de slag.
Deelnemers leren:
- Echt in verbinding te staan met mensen.
- Te luisteren en communiceren met empathie.
- Om de echte ‘job to be done’ te ontdekken voor klanten en medewerkers.
- Op te volgen om te leren hoe ze zaken kunnen oplossen en verbeteren.
- Constructieve feedback te geven en te ontvangen.
- Constructieve feedback te geven en te ontvangen.
- Het team te inspireren om hun ideeën te delen.
- Een effectieve teammeeting te organiseren die de loyaliteit vergroot.
Het resultaat
Medewerkersloyaliteit komt eerst — daarna volgt de klantloyaliteit vanzelf.
Echte klanttevredenheid ontstaat vanuit de interactie met je medewerkers. Wanneer je de bottom-up leiderschapsaanpak gebruikt, geven teamleden blijk van vertrouwen en zijn ze trots op hun organisatie, hetgeen zich vertaalt in een geweldige klantervaring.
Beschikbaar in de All Access Pass
Vergroot je bereik, haal jouw bedrijfsdoelstellingen en beïnvloed prestaties op een duurzame manier met de All Access Pass.