• Unpredictable Times
  • All Access Pass
  • Oplossingen
    • Leiderschap
      • Multipliers
      • De 4 essentiële rollen van leiderschap
      • De 6 cruciale vaardigheden voor het leiden van een team
      • De 7 eigenschappen van effectief leiderschap
      • De 7 eigenschappen voor managers
      • De 7 eigenschappen – Leider implementatie
      • Ontdek WAAROM – De innovatie wetten
      • Onbewuste bias
    • Strategie uitvoering
      • De 4 disciplines van uitvoering
      • De 4 disciplines van uitvoering: Operating system (4DX OS)
    • Productiviteit
      • De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit
      • Projectmanagement voor de informele projectmanager
      • Presentation advantage
    • Vertrouwen
      • Leiden met de snelheid van vertrouwen
      • De snelheid van vertrouwen – Basisprincipes
      • Slim vertrouwen
    • Actuele issues live – online serie
    • Jhana
    • Customer loyalty
      • Leading customer loyalty
      • Winning customer loyalty: The 7 habits of outstanding customer service
    • Sales performance
      • Helping clients succeed: Filling your pipeline
      • Helping clients succeed: Qualifying opportunities
      • Helping clients succeed: Closing the sale
  • Samenwerken met Ons
    • Maatwerk training en coaching
    • All Access Pass
    • Client-facilitator certificering
    • Online leren – LiveClicks
  • Tools
    • Resources
    • Inspiratie
    • Casestudies
    • Mission statement builder
    • 360-graden beoordeling
    • FranklinCovey boeken
    • Portal 2.0 Client Administrators
  • Workshops
  • Webcasts
  • Contact
  • Engels
FranklinCoveyFranklinCovey
FranklinCoveyFranklinCovey
  • Unpredictable Times
  • All Access Pass
  • Oplossingen
    • Leiderschap
      • Multipliers
      • De 4 essentiële rollen van leiderschap
      • De 6 cruciale vaardigheden voor het leiden van een team
      • De 7 eigenschappen van effectief leiderschap
      • De 7 eigenschappen voor managers
      • De 7 eigenschappen – Leider implementatie
      • Ontdek WAAROM – De innovatie wetten
      • Onbewuste bias
    • Strategie uitvoering
      • De 4 disciplines van uitvoering
      • De 4 disciplines van uitvoering: Operating system (4DX OS)
    • Productiviteit
      • De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit
      • Projectmanagement voor de informele projectmanager
      • Presentation advantage
    • Vertrouwen
      • Leiden met de snelheid van vertrouwen
      • De snelheid van vertrouwen – Basisprincipes
      • Slim vertrouwen
    • Actuele issues live – online serie
    • Jhana
    • Customer loyalty
      • Leading customer loyalty
      • Winning customer loyalty: The 7 habits of outstanding customer service
    • Sales performance
      • Helping clients succeed: Filling your pipeline
      • Helping clients succeed: Qualifying opportunities
      • Helping clients succeed: Closing the sale
  • Samenwerken met Ons
    • Maatwerk training en coaching
    • All Access Pass
    • Client-facilitator certificering
    • Online leren – LiveClicks
  • Tools
    • Resources
    • Inspiratie
    • Casestudies
    • Mission statement builder
    • 360-graden beoordeling
    • FranklinCovey boeken
    • Portal 2.0 Client Administrators
  • Workshops
  • Webcasts
  • Contact
  • Engels

Onbewuste bias

Bias begrijpen om potentieel optimaal te ontwikkelen.

De uitdaging

Het benoemen van onbewuste bias geeft je medewerkers de mogelijkheid te groeien.

Elke dag worden je medewerkers met ontelbare hoeveelheden informatie geconfronteerd terwijl ze beslissingen moeten nemen, gaande van praktisch tot strategisch. Naarmate medewerkers steeds meer informatie moeten verwerken en sneller moeten handelen, rekening houdend met verschillende standpunten, vertrouwen ze op een vooringenomen denkwijze. Deze vooringenomen denkwijze noemen wij de onbewuste bias.

Met onbewuste biases compenseren onze hersenen voor overbelasting. Maar deze biases kunnen ook een negatieve invloed hebben op de prestaties en leiden tot slechte besluitvorming. Je leiders en teamleden helpen om onbewuste biases aan te pakken, helpt om een werkomgeving te creëren waarin iedereen zich gewaardeerd voelt en optimaal kan presteren.

Deelnemersmaterialen en programma overzicht

Onbewuste bias

  • Werkboek
  • Oefenkaarten
  • Voor All Access Pass houders, een 5-weekse Jhana reeks voor performance support
PROGRAMMA OVERZICHT

De oplossing

Bias is een natuurlijk onderdeel van de werking van onze hersenen. En het heeft invloed op hoe we beslissingen nemen, met anderen omgaan en reageren op verschillende situaties en omstandigheden. Vaak beperken ze ons in de ontwikkeling van ons potentieel. Niets is fundamenteler voor de prestaties dan hoe we elkaar als mensen zien en behandelen.

01

BIAS HERKENNEN
Herken de impact van bias op gedrag, beslissingen en prestaties.

02

VERBONDENHEID BEVORDEREN
Vergroot de empathie en nieuwsgierigheid in persoonlijke interacties om bias duidelijk te maken en te onderzoeken.

03

MOED TONEN
Onderzoek manieren om bias met moed onder ogen te zien en de ruimte te creëren waaraan iedereen deelneemt, gerespecteerd en gewaardeerd wordt.

Het resultaat

Onbewuste bias: Bias begrijpen om potentieel optimaal te ontwikkelen biedt een op principes gebaseerde en praktische benadering om vooroordelen in ons dagelijks leven te herkennen en aan te pakken.

Onbewuste bias doet dit door verder te gaan dan alleen bewustmaking. Deelnemers leren praktische vaardigheden waarmee ze biases kunnen herkennen en de mogelijke negatieve effecten kunnen voorkomen.

Deze oplossing helpt organisaties die:

  • Leiders willen ontwikkelen die een inclusieve werkplek creëren en de invloed van onbewuste bias op de besluitvorming aanpakken.
  • Willen bouwen aan een cultuur waarin iedereen zich gerespecteerd, betrokken en gewaardeerd voelt.
  • De samenwerking tussen nieuw samengestelde groepen of tussen bestaande functionele afdelingen willen verbeteren.
  • Een inclusieve cultuur willen ontwikkelen die een positieve invloed heeft over de hele lijn.
  • Willen overstappen van een op naleving gebaseerde diversiteitstraining naar een meer praktische, actiegerichte aanpak.
  • De kloof willen dichten tussen verwacht en daadwerkelijk gedrag in hoe mensen elkaar zien en behandelen.

  • 10
    Connel Chiang
    It is really valuable to be reminded of this thinking. Having a workshop that focuses on this will help a lot of teams who are having issues across the business.
    29-01-2020
    • How likely are you to recommend this workshop to people in your network?
      NPS
      10
    • How valuable was this program for you?
      Waardevol
      10
    • May we contact you as a result of your answers in this survey?
      Contact
      nvt
    • How can we contact you?
      Contactwijze
      nvt
Mede mogelijk gemaakt door Insocial

  • 9
    Sabine Kromowidjojo
    Very Inisghtfull, experiental and lot of room for conversation and reflect on personal experiences.
    03-02-2020
    • How likely are you to recommend this workshop to people in your network?
      NPS
      10
    • How valuable was this program for you?
      Waardevol
      9
    • May we contact you as a result of your answers in this survey?
      Contact
      nvt
    • How can we contact you?
      Contactwijze
      nvt
Mede mogelijk gemaakt door Insocial

  • 9
    Richard van Vliet
    Goede training, mooie balans in theorie/praktijk, dynamisch overgebracht
    27-01-2020
    • Hoe waarschijnlijk is het dat je dit programma zou aanbevelen aan mensen in jouw omgeving?
      NPS
      9
    • Hoe waardevol was deze workshop voor jou?
      Waardevol
      9
    • Mogen wij naar aanleiding van jouw voorgaande antwoorden eventueel contact met je opnemen?
      Contact
      nvt
    • Hoe mogen wij contact met je opnemen?
      Contactwijze
      nvt
Mede mogelijk gemaakt door Insocial

Beschikbaar in de All Access Pass

Vergroot je bereik, haal jouw bedrijfsdoelstellingen en beïnvloed prestaties op een duurzame manier met de All Access Pass.

unnamed

Ontwikkel de basis skills en competenties voor effectieve medewerkers en teams.

unnamed

Onze meest gebruikte pas biedt alles voor ontwikkeling van medewerkers plus al onze leiderschap oplossingen.

unnamed

De meest uitgebreide pas met alle FranklinCovey content, ook voor specifieke vraagstukken.

Populaire leiderschapsoplossingen

Teaser Image
DE 7 EIGENSCHAPPEN VAN EFFECTIEF LEIDERSCHAP

De 7 eigenschappen van effectief leiderschap legt het fundament voor professionele en persoonlijke effectiviteit – verhoging van de productiviteit, versterken van balans, verantwoordelijkheid en samenwerking.

MEER INFORMATIE
Teaser Image
DE 7 EIGENSCHAPPEN - LEIDER IMPLEMENTATIE

Ontworpen om leiders te helpen een krachtig team te bouwen. Leiders leren een implementatieproces van drie bewezen stappen en ontvangen een set van praktische hulpmiddelen om hen te helpen de effectiviteit van hun team te vergroten.

MEER INFORMATIE
Teaser Image
DE 7 EIGENSCHAPPEN VOOR MANAGERS: ESSENTIËLE VAARDIGHEDEN EN HULPMIDDELEN VOOR HET LEIDEN VAN TEAMS

Stelt teamleiders in staat om effectief een team te leiden door eerst te focussen op WIE de manager is en vervolgens WAT de manager doet. Het unieke zit hem in de toepassing van het 7 Eigenschappen raamwerk en de wijze waarop het managers een nieuwe mindset, skillset en toolset geeft.

MEER INFORMATIE

    Over ons

    • Wie we zijn
    • Wereldwijde locaties
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy policy
    • Contact

    Kom meer te weten

    • Vacatures

    Volg ons

    • LinkedIn
    • Facebook
    • Instagram
    FranklinCovey maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken om jou een optimale bezoekerservaring te bieden, om jou relevante advertenties aan te bieden en om jouw surfgedrag te meten. Met deze cookies kunnen FranklinCovey en met FranklinCovey samenwerkende derden jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten deze website volgen en informatie over jou verzamelen. Zodoende kunnen FranklinCovey en derde partijen advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via sociale media. Door op “Accepteren” te klikken ga je hiermee akkoord. Meer informatie over cookies en het gebruik van jouw gegevens vindt je terug in onze privacy policy.AccepterenWeigerenPrivacy policy